URAの支援メニュー

2022年度URAによる外部資金申請ヘルプデスクGrants Applications Helpdesk with URAs 2022

本学の研究者・研究員の方々への外部資金獲得支援としてURAのヘルプデスクを開設しています(一部、学生も対象)。

このヘルプデスクでは、URAとともに不採択理由の分析・対応、研究構想の明確化、研究計画調書の論理構成、意義・価値の伝わりやすさの改善に取り組みます。

 

支援対象とする外部資金制度への申請を検討される方でヘルプデスクを希望される方は、各制度のヘルプデスク受付期間中に学内公募システムu-Radよりお申込みください。
なお受付開始のお知らせは、本ページ内と研究資金情報サイトRISSのメールマガジンで配信します。是非メルマガをご登録ください。

 

支援対象とする競争的外部資金【2022年公募スケジュール】

日本学術振興会(JSPS)制度

  • 科学研究費助成事業(科研費)
  • 国際先導研究【3月18日-5月18日】
  • 二国間交流事業【-9月8日※R3
  • 特別研究員【4月中旬-6月2日】

※RISSの各公募ページおよび各部局支援室の〆切を確認した上に、ヘルプデスクをご利用ください。

 

科学技術振興機構(JST)

  • 創発的研究支援事業 終了しました【5月12日-7月20日】
  • CRESTシリーズ 終了しました
    【CREST 締切 6月7日(火)、AMEDーCREST/PRIME・さきがけ・ACT-X 5月31日(火)】
  • 研究+αの活動支援プログラム

 

その他、年間事業費が2,000万円以上の大型競争的外部資金や、組織規模で戦略性の高い資金獲得

※面接に向けた対策として、模擬ヒアリングのアレンジ等も承ります。

※制度によって支援形態が異なります。まずはお早目にご相談ください。

※各支援室の〆切はヘルプデスクとは別途設定されています。ご確認の上、お申し込みください。

 

申込方法
  1. 上記項目の受付中マーク、もしくは下記「申し込む」ボタンをクリックし、u-Radにログイン(統一認証システム経由)
  2. u-RadのマイページTOP画面に表示される申請一覧より、ご希望のヘルプデスクの「詳細」をクリック
  3. 応募マイページの「申請者基本情報」を編集する
  4. 申請書ドラフトや昨年度申請書がある場合は「申請書原稿」をアップロードの上に、「提出」する

 

その他の支援

ヘルプデスクを通じた支援の他、申請を後押しする各種セミナーやワークショップ等も随時開催します。COTREのイベント欄をご確認ください。また、これらの企画の情報も研究資金情報サイトRISSのメールマガジンで配信します。

 

各部局内の支援窓口 ※編集中です

ヘルプデスク支援はURA研究戦略推進室に所属する本部URAと部局URAの連携体制で実施しています。これとは別に、部局URAは各部局の方針に則り、部局所属の研究者への各種研究サポートを実施しています。ヘルプデスク受付期間外についても、ご支援できる場合がありますので各部局URAまでお問合せください。

  • 人文社会系
  • 数理物質系
  • システム情報系
  • 人間系
  • 芸術系
  • 医療医学系
  • 図書館情報メディア系

 


関連項目

 

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Grants Applications Helpdesk with URAs 2022

The URA Help Desk has been established to support researchers and research fellows of the University in obtaining external funding (in some cases, also for students).

At this Help Desk, we will analyze and address the reasons for rejection, and clarify research concepts, and improve the logical structure of research applications and the ease with which the significance and value of the project can be communicated.

If you consider applying for external funding grants that is eligible for Help Desk support, please apply through u-Rad.
Notification of the start of the Help Desk registration will be sent via this page and the e-mail newsletter of the research funding information site RISS. If you wish to receive the notification, please register for the newsletter from the below page. https://www.research-fund.sec.tsukuba.ac.jp/alerts

Competitive External Funds to be supported [Schedule of Open Calls for Proposals]

Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Program

  • Grant-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI)
  • International Leading Research [March 18-May 18]
  • Bilateral Exchange Program [-September 8*R3]
  • Postdoctoral Fellowship 【Mid-April-June 2】

*Please use the help desk after confirming the deadlines of each application page of RISS and each department support office.

 

Japan Science and Technology Agency (JST)

  • FOREST PROGRAM [Mid-May to Mid-July]
  • CREST series [CREST deadline: June 7 (Tue.), AMED-CREST/PRIME, PRIME, PRESTO, ACT-X: May 31 (Tue.)] 
  • Research + α activity support program(TBD)

 

Other large competitive grants with an annual project cost of 20 million yen or more, or acquisition of funds that are highly strategic on the University may be targeted to the Help Desk

 

  • We can also arrange mock hearings, etc. to prepare for interviews.

  •  

    Support vary depending on the program. If you wish apply for the large scale external grants, please contact us.

 

How to apply

1. Click on the “Registration” button below to log in to u-Rad (via the Unified Authentication System).
2.Click “Details” of the help desk of your choice from the list of applications displayed on the My Page TOP screen of u-Rad.
3.Edit “Applicant Basic Information” on Application My Page.
4.If you have a draft application form or last year’s application form, upload the “Application Form Draft” and “Submit”.

 

 

Other Assistance

In addition to the Help Desk, various seminars and workshops to encourage application will plan from time to time, please check the COTRE and the RISS e-newsletter, a research funding information website.

Support Desk within Faculty and Department

Helpdesk support is provided by a cooperation between Headquarters URAs and departmental URAs. In addition to Help Desk services, departmental URAs provide various types of research support in accordance with the policies of their faculties and departments. Please contact your department’s URA for assistance outside of the Help Desk reception period.

 

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