申し込みは終了しました(2018年4月23日)
URA研究戦略推進室では、現在公募中の「研究活動スタート支援」の研究計画書の内容の伝わりやすさ向上を目指した改善支援を平成30年3月12日(月)~4月20日(金)最終受付(最終返送遅くとも4月27日予定)の日程で開設いたします。
サービスを希望する研究者は、WEB登録後、計画調書(パスワード保護したpdf)をメールにてuketsuke1[at]un.tsukuba.ac.jpへ、送付してください。※[at]は@に置き換えてください。受領確認後中4営業日程度でレビューしコメントをお返しします。
また科研費「研究活動スタート支援」応募につき、相談先がない若手研究者を対象にURA研究戦略推進室の科研費応募経験がある職員を中心に、研究室や個人で解決できない若手研究者の研究計画段階のブレーンストーミング、研究計画調書作成上における悩み、つまずき等について、若手研究者と一緒になり解決方法を考えるヘルプデスク(本部棟6階URA研究戦略推進室)を同時期に開設します。以下申込フォームよりお申込ください。
なお、応募に関する要件(例:応募資格、様式、申請等)や事務手続きについては、申請の窓口の所属組織の事務室へお問い合わせください。
以下のURLより、Ⅰ公募要領、Ⅱ研究計画調書がダウンロードできます。
https://www.jsps.go.jp/j-grantsinaid/22_startup_support/download.html
(1)WEB登録 → (2)研究計画調書送付 → (3)コメント受け取り → (4)本応募の流れ
(1)WEB登録 3月12(月)~4月20日(金)
以下の「研究活動スタート支援研究計画著書改善ヘルプデスク申込フォーム」からお申し込みください。
※所属組織の事務室の締め切り直前の登録は避け、支援を希望する時点で申し込んでください。
- 研究活動スタート支援研究計画著書改善ヘルプデスク申込フォーム
(2)研究計画調書送付 3月12(月)~4月20日(金)
「科研費電子申請システム」上にて応募情報(Web入力項目)(研究計画調書の前半部分)を入力し、応募内容ファイルをアップロードし完成された「研究計画調書」(PDF)をダウンロードし、WEB登録時に申請したパスワードをかけメールにて送信ください。
※何らかの理由で科研費電子申請システムの情報が未入力の場合は、記入済みの研究計画調書(添付ファイル項目)様式番号Sー22(1~3)の書類だけでも対応します。
※所属組織の事務室の締め切りを確認し、その締切日に間に合うよう余裕を持って研究計画調書を送付ください。
(3)コメント入り研究計画調書の受領
中4営業日程度でURA1名がレビューしたコメントをお返しします。
(4)本応募
上記サービスは「研究活動スタート支援」の本応募ではありません。
所属組織の事務室の指示に従い、応募を所属組織事務室の締切日までにしてください。本支援を受けるため締切日までの提出が間に合わない場合は、事前にその旨を所属組織事務室にお伝えください。
Reviewing Proposal for Grant-in-Aid for Research Activity Start-up H30
Research Administration and Management office opens “Helpdesk” Service at which we review and comment on your proposal for “Grant-in-Aid for Research Activity Start-up” from March 12th (Mon) to April 20th (Fri).
To receive our service, please follow the instructions below and send your proposal (encrypted pdf format) by e-mail to uketsuke1[at]un.tsukuba.ac.jp after completing registration through the google form. We will review your proposal and send our comments to you within approximately 4 business days after receiving your proposal.
We would focus mostly on improving the impact of proposal. As for procedural details in the application process such as confirmation of your eligibility of application, please ask staff at your faculty department office first. We would however try to help that aspects at our best. Thank you.
(1)Registration through Google Form form Mon, March 12th – Fri, April 20th
Please register though below link “Registration form for “Helpdesk” Service of Reviewing a Proposal for “Grant-in-Aid for Research Activity Start-up”
※Please register promptly when you consider receiving this service and please avoid registering at the last minute.
- “Registration form for “Helpdesk” Service of Reviewing a Proposal for “Grant-in-Aid for Research Activity Start-up”
(2)Sending your proposal Mon, March 12th – Fri, April 20th
Please get a “Application Description File” Form number s-22(1), s-22(2), s-22(3) first, and fill everything necessary. (English version will be available soon)
Please access “KAKENHI (Grants-in-Aid for Scientific Research) Electronic Application System” first and enter “Application Information.” After enter “Application Information,” upload your “Application Description File” to the Application System. You can create a pdf file containing all your applying information in the web-based system. Please download the pdf file, encrypt it and send it to us via e-mail (uketsuke1[at]un.tsukuba.ac.jp).
*If you have any questions about “KAKENHI (Grants-in-Aid for Scientific Research)Electronic Application System,” please refer to “Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Kakenhi (Grants-in-Aid for Scientific Research) Electronic Application System.”
*When you send your proposal to us, please do not forget to lock your proposal with a password that will be informed to us when you registered our service.
Note: Review the content of your proposal carefully by yourself and have it reviewed by your colleagues or mentor for useful feedback for you to revise it. If you cannot send whole Research Proposal Document, we will accept to review as long as you have filled up “Application Description File” : Form number s-22(1), s-22(2), s-22(3) .
(3)Receiving the reviewed Proposal
After sending your proposal, a member of Office of Research administration/Management will review it and send you back comments within 4 business days.
(4)Application Procedures
Above mentioned service is not the application of the “Grant-in-Aid for Research Activity Start-up.”
Please apply for your proposal via faculty department office with your responsibility.